Förstå 3 komponenter i marknadsföring - SEO, SEM och SMM
När det gäller att få mest marknadsföring till dina webbplatser måste du absolut titta på tre huvudkomponenter. De är var och en gren av internetmarknadsföringsträdet som används på webben idag. Utan de 3 bitarna som fungerar online kommer du inte att kunna ta dig före konkurrenterna. Även om det kan vara viktigt att använda var och en individuellt, kan "treenigheten" vara ett stort knockout-slag för att ta dig till toppen av alla stora sökmotorer med relativ lätthet. Tänk på följande information om SEO, SEM och SMM när du kreativt vill locka mer trafik, försäljning och mer på webben i dessa moderna tider.
SEO
Vi börjar med SEO, som står för sökmotoroptimering. Detta görs genom en mängd olika metoder som finns på plats och utanför platsen. Processen börjar med att optimera all kodstruktur på en webbsida för att följa reglerna och föreskrifterna i dagens sökmotorer. Varje sökmotor är olika men de delar alla liknande algoritmer för att visa relevanta resultat. Att lägga till relevans till din webbplats är en av de viktigaste sakerna du måste titta närmare på. När kodstrukturen har uppdaterats blir det absolut nödvändigt att arbeta med uppdateringar utanför webbplatsen. Problemet utanför webbplatsen du måste ta itu med inkluderar bakåtlänkar och relevanta länkstrategier. Dessa kommer att inkludera webbplatser som är relevanta för din webbplats som pekar på den via sökord och länkar, och många andra länkar från andra webbplatser som du måste återgälda för att bilda en kedja. Med tillräckligt med SEO-muskler kan du bli listad som nummer 1 i vilken sökmotor som helst, men det kräver ofta arbete utanför platsen när komponenterna på webbplatsen är på plats.
SEM
Genom att arbeta tillsammans med vad webbansvariga gör med det ovannämnda alternativet, ser många till internetmarknadsföring med SEM. SEM REKLAM står för sökmotormarknadsföring, och det är en viktig del av marknadsföringsöverväganden på webben. Denna metod förlitar sig mycket på att betala för inkludering inom sökplattformar, ännu viktigare i sponsrade kategorier utanför webbplatsen såväl som i resultaten framför vanliga resultat. Det här alternativet kan kosta mycket pengar men betalas vanligtvis bara ut via PPC-basis. Det betyder att du inte betalar någonting om inte någon klickar på annonsen. Denna formel i kombination med gratis alternativ är ett utmärkt sätt att börja bli uppmärksammad på webben idag.
SMM
Den sista komponenten i internetmarknadsföring är SMM. SMM står för social media marketing och det är ett av de snabbast växande sätten att marknadsföra webbuppgifter. Denna metod kräver att en webbplats har en profilsida på alla aktuella plattformar och levererar relevant media till vänner, familj och potentiella kunder hela tiden. Gjord på rätt sätt kan den här metoden skapa en ström av relevant och riktad trafik till vilken webbplats som helst och göra det med en hungrig fången publik som lätt kontrollerar deras profiler för uppdateringar och information.
Comments
Post a Comment